Instagram to obecnie jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, z którego każdego dnia korzysta ok. 500 mln. użytkowników. Prawem rynku musiał zacząć funkcjonować również jako platforma marketingowa, co w krótkim czasie stało się faktem. Prowadząc działalność, oferując produkty, bądź usługi, staliśmy się niejako zobligowani do istnienia w przestrzeni internetowej – Instagram to jedno z tych miejsc. Poniżej przedstawiam podstawowe błędy popełniane już na samym początku przygody z tym medium – mianowicie błędy dotyczące tworzenia BIO

  1. NAZWA

Bardzo często powielamy nazwę użytkownika (login) i nazwę profilu. W ten sposób tracimy pozostałe znaki na przedstawienie swojej osoby. Nazwa użytkownika powinna być krótka, konkretna, wyróżniająca się. Może składać się z Twojego imienia, nazwy marki, innego przyjemnego w odbiorze określenia.

PAMIĘTAJ! – na nazwę przewidziane jest 30 znaków, wykorzystaj je we właściwy sposób.

  1. BRAK KONKRETNYCH INFORMACJI

W codziennym życiu zazwyczaj mamy problem, aby w zwięzłej formie opowiedzieć kim jesteśmy i czym się zajmujemy. Tutaj mamy miejsce na konkretne hasła, które będą kojarzone z Tobą lub Twoją marką osobistą. Najważniejszym jest dobranie tych precyzyjnych, które wprowadzą odbiorców w zawartość Twojego profilu.

  1. BRAK EMOTIKONEK

Panuje (niesłuszne) przekonanie, że stosowanie emotikon świadczy o          infantylności i braku pomysłu na warstwę tekstową. Tymczasem odpowiedni balans między znakami graficznymi a literowymi nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie, pomoże Twojemu BIO się wyróżnić. Warto zastanowić się, jaki kolor będzie najbardziej kompatybilny z Twoim profilem, a następnie – wprowadzić go w postaci emotikon.

  1. ZDJĘCIE PROFILOWE.

Panuje popularne przekonanie – “Jak cię widzą, tak cię piszą”.

O tej znanej prawdzie dobrze pamiętać, wybierając zdjęcie profilowe. To właśnie “profilówka” pierwsza rzuca się w oczy podczas przeglądania profilu, także ona pojawia obok Twoich komentarzy. Zdjęcie profilowe powinno zachęcać innych użytkowników do śledzenia Twojego profilu i reagowania na pozostawione przez Ciebie komentarze/wypowiedzi. Postaraj się, aby nie było to pierwsze z brzegu zdjęcie kiepskiej jakości!

  1. LINK

Brak linku ogranicza czytelnikom łatwy dostęp do Twojej strony www, fanpage’a, czy sklepu internetowego. Jeśli powodem, dla którego niechętnie podajesz bezpośrednie przekierowanie do swojej witryny jest jej niedopracowanie, nie zwlekaj! Skontaktuj się z nami, a zadbamy o właściwy wizerunek w sieci nie tylko Twojej osoby, ale również Twojego portalu, sklepu, profilu etc.

Warto pamiętać, że Instagram wspomaga nie tylko wizerunek firmy, ale także wpływa na generowanie sprzedaży. Inwestycja we właściwie, przemyślanie prowadzony profil na pewno zwróci się nie tylko w postaci obserwujących, ale również realnych zysków od sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.