wydarzenie na Facebooku

Wydarzenie na Facebooku to świetna narzędzie to promowania ważnych spotkań w twoim biznesie. Możesz je przygotować w formie offline i spotkać się w wyznaczonym miejscu ze swoją społecznością, np. koncert, śniadanie biznesowe, szkolenie oraz wydarzenie online, np. live, wywiad. To narzędzie również, które da Ci możliwość zwiększyć zasięgi swojego konta.

OD CZEGO ZACZĄĆ TWORZENIE WYDARZENIA?

Aby stworzyć wydarzenie, potrzebujesz dwóch ważnych rzeczy: Opis i grafikę. Nie ma znaczenia, od czego zaczniesz. Ważne, abyś przygotowała to w prawidłowy sposób. Teraz przedstawię Ci, co warto uwzględnić na grafice oraz w opisie. Zacznijmy od opisu, co powinno się w nim znaleźć:

  • data i godzina wydarzenia – obie opcję będziesz miała możliwość wpisania przy tworzeniu wydarzenia, ale zachęcam również umieścić datę i godzinę na grafice oraz w opisie. Dzięki temu zobaczy ją większość osób. Koniecznie napisz, do której trwa wydarzenie.
  • miejsce wydarzenia – koniecznie daj znać w jakim miejscu jest spotkanie, jeżeli wiesz, że dojście do wyznaczonego miejsca jest bardziej skomplikowane, napisz jak łatwo do Ciebie trafić.
  • dla kogo – w opisie umieść informację dla kogo jest Twoje wydarzenie, tym samym szybciej trafisz do swojej grupy docelowej, np. jeżeli planujesz śniadanie biznesowe, napisz, że wydarzenie jest dla przedsiębiorców, którzy pragną poszerzyć swoje znajomości.
  • dlaczego warto – spełnij obietnice osób, które się pojawią na Twoim wydarzeniu. Wypisz wszystkie zalety i możliwości dla odbiorcy. Przyjmijmy, że przygotowujesz śniadanie biznesowe – w opisie koniecznie napisz, że dzięki takim spotkaniom, np. poszerzasz swoje znajomości, zdobędziesz nowe umiejętności, bo tematem spotkania będzie np. jak zwiększyć zasięgi w mediach społecznościowych.
  • co wyróżnia twoje wydarzenie – koniecznie podkreśl Twój zasób, znajdź coś, co wyróżnia Cię i spotkanie, które organizujesz, np. w przypadku śniadania biznesowego masz ograniczoną ilość, śniadanie jest przygotowywane w stylu wegańskim, miejsce, gdzie się spotykacie jest wyjątkowe.
  • płatne czy bezpłatne – daj znać swoim odbiorcom, czy spotkanie, które planujesz jest płatne, czy bezpłatne. Jeżeli to pierwsze, to koniecznie dodaj informacje, w jaki sposób można się zapisać i zapłacić. Tworząc wydarzenie, masz możliwość dodania linku do strony, gdzie można kupić bilet.
  • udogodnienia – wiele osób zwraca uwagę na udogodnienia, które być może będą dla Ciebie oczywiste, ale wpisane do wydarzenia mogą sprawić, że potencjalny zainteresowany podejmie szybciej decyzję. Udogodnieniami m.in. są: bezpłatny parking, WiFi, łatwy dojazd, bezpłatne toalety, możliwość zamówienia dania w Restauracji.
  • zachęta-być może masz ochotę dodać do swojego wydarzenia, dla każdego, kto się na nim pojawi np. jakiś gratis-darmowa konsultacja, gadżet, notesy. Warto o tym wspomnieć.

Wypisałam punkt po punkcie bardzo ważne aspekty, które potrzebujesz do stworzenia INTERESUJĄCEGO opisu. Pamiętaj, że im lepiej opiszesz swoje spotkanie i dodasz do niego emocje, tym więcej osób będzie nim zainteresowanych oraz będziesz miała mniej “oczywistych” pytań. Aaaa!

I ważna kwestia – opis ZAWSZE twórz w osobnym pliku, nigdy nie rób tego w aplikacji Facebook, ponieważ może się nie zapisać, a wtedy piszesz od nowa.


Jak już napiszesz tekst, czas na grafikę. Do stworzenia kreacji graficznej bardzo polecam cavna.com, dzięki której sprawnie i szybko stworzysz przyciągającą grafikę. Rozmiar grafiki na wydarzenie to 1200 x 628 pikseli lub proporcje 1,91:1.
Co powinno się znaleźć na grafice?

  • osoba – jeżeli Ty prowadzisz wydarzenie, koniecznie dodaj swoją osobę na grafice. W ten sposób zwiększysz zaufanie i zbudujesz swoją silną markę osobistą. Jeżeli wydarzenie dotyczy zupełnie innego tematu, do którego twoja osobowość nie jest potrzebna, postaw na grafikę, która przyciągnie odbiorcę. To musi być coś, co go zatrzyma, np. jeżeli to są warsztaty kulinarne, to w grafice muszą się znaleźć apetyczne dania.
  • data, godzina, miejsce – koniecznie niech znajdzie się na grafice, większość z nas jest wzrokowcami, którzy patrząc na grafikę szybciej zapamiętają datę spotkania.
  • temat – niech znajduje się w centrum grafiki – krótkie i konkretne, które odpowiada na problem twoich odbiorców.
  • kolory – spójne z brandem twojej marki. To dzięki kolorom klient zapamiętuje Cię i twój biznes.
  • logo – nie jest koniecznością, ale jeżeli pasuje do całości grafiki to śmiało umieść je na grafice.

JAK STWORZYĆ WYDARZENIE NA FACEBOOK’U?

  1. Wybierz na swoim profilu WYDARZENIE lub ZARZĄDZAJ, a dopiero później po lewej stronie wydarzenie.
wydarzenie na facebooku
wydarzenie na facebooku

2. Wybierając opcję WYDARZENIE, przejdź do CREATE EVENT

wydarzenie na facebooku

3. I tutaj zaczyna się tworzenie wydarzenia. Uzupełnij pole na opis oraz dodaj grafikę.

wydarzenie na facebooku
wydarzenie na facebooku
JAK DOBRZE STWORZYĆ WYDARZENIE NA FACEBOOKU

DODATKOWE MOŻLIWOŚCI WYDARZENIA NA FACEBOOK’U

Gratuluje! Twoje wydarzenie jest już opublikowane, teraz tylko jeszcze kilka kroków, dzięki którym zwiększysz zasięg twojego spotkania. W wydarzeniu możesz tworzyć dyskusję i tym samym budować zaangażowaną społeczność.
Wykorzystaj ten czas na: stworzenie ankiet, konkursu, zadawaj pytania np., wprowadź trochę tajemniczości, wspomnij o przygotowanych niespodziankach. Koniecznie opublikuj swoje wydarzenie w poście, na story, w newsletterze, jeżeli jest to spotkanie lokalne, zainwestuj w plakaty i rozwieś w miejscach, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa. Wydarzenie możesz również reklamować, wykorzystując Facebook Ads.

Być może wydaje Ci się, że dużo tego – tak, jeżeli robisz to pierwszych raz, ale uwierz mi każde kolejne wydarzenie, będziesz tworzyć szybko i skupisz się tylko na przygotowaniach się do swojego eventu.

CZĘSTE PYTANIA O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ:

Co mogę promować w wydarzeniu?
Wszystko to, co chcesz ogłosić swoim odbiorcom. Pamiętaj, że tworząc wydarzenie np. offline w momencie jego stworzenia, osoby z okolicy otrzymają informacje, że w zasięgu ich lokalizacji i zgodnie z ich zainteresowaniami jest wyjątkowe wydarzenie. Dzięki wydarzeniom możesz również dać znać o promocji, rekrutacji.

Czy mogę edytować udostępnione wydarzenie?
Tak i z każdą edycją osoby, które są zainteresowane Twoim wydarzeniem, automatycznie otrzymają wiadomość o zmianie.

Jak często publikować posty w wydarzeniu?
Wszystko zależy od tego, jakie promujesz wydarzenie, jeżeli twoje wydarzenie ma np. wielu prelegentów, fajnie będzie ich przedstawić w każdym poście osobno, może okazać się, że wtedy będziesz musiała publikować codziennie. Sama zauważysz po reakcji na post, czy jest na nie zainteresowanie. Jeżeli np. sama prowadzisz wydarzenie, to przygotuj min. 2 -3 posty, dlaczego warto brać w nim udział, przypomnij swoim odbiorcom, czym się zajmujesz i kim jesteś. Post może być również forma odpowiedzi na pytania, które otrzymujesz w związku z eventem.

Czy mogę zaprosić moich fanów do wydarzenia?
Niestety nie, jedynie możesz zaprosić osoby, które masz w swoich znajomych.

Wykorzystaj wydarzenie jako dodatkowe narzędzie, które pozwoli Ci zwiększyć zasięgi Twojego konta. To kolejne źródło komunikacji o Twoim biznesie. Wiele osób wciąż nie docenia wydarzeń, twierdzi, że jest za dużo roboty i szkoda czasu. Pamiętaj, że ludzie nie zawsze klikają na dane wydarzenie, a zapisują je w swoim kalendarzu! Jeżeli nie masz przestrzeni na przygotowanie wydarzenia i czasu na planowanie postów, Ja chętnie się dla Ciebie tym zajmę.